Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /wp-content/plugins/wp-gpx-maps/wp-gpx-maps-admin.php:254) in /wp-includes/feed-rss2-comments.php on line 8
Komentarze do: Halt! http://blog.bosorowerem.pl/?p=731 ... bo kto powiedział, że trza mieć buty na rowerze? Sat, 31 Oct 2015 21:37:28 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.4.16 Autor: mazdac http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-232 Sat, 31 Oct 2015 21:37:28 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-232 „W przypadku systemu Shimano jest to mocowanie typu Centerlock.” – to zdanie w kotekście hamulców rolkowych jest błędne. Centerlock to standard tarcz shimano. Do hamulców rolkowych niestety potrzebna jest dedykowana piasta z wieloklinem (pomysł zastosowania centerloka i ujednolicenia byłby dobry) oraz często obowiązkowo montowanym „power modulatorem” przedniej pieście (zapobiega zablokwoaniu koła) – dlatego też nie da się zablokować koła. Właśnie jestem w fazie zamiany v-brake z przodu na br-im80-f i niestety kupno sensownej dynamopiasty pod rolkę w przyzwoitej cenie jest trudne 🙁

]]>
Autor: mklos1 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-69 Mon, 16 Dec 2013 21:58:33 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-69 W odpowiedzi do Szymon.

Avid BB7. Podobno najlepsze co można mieć z mechaników – w sumie też najdroższe, bo wychodzą w cenie podstawowych hydraulicznych tarcz… Ale podstawowe hydrauliki w bardzo niskich temperaturach wysiadają (przynajmniej BR-M445 nie sprawują się najlepiej).

]]>
Autor: Szymon http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-67 Mon, 16 Dec 2013 00:43:59 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-67 „Podstawowym kryterium była możliwość montażu tarcz. Będą to tarcze mechaniczne”

Jakis konkretny model na oku? Sam zastanawiam się nad jakimiś prostymi mechanikami na zimę.

]]>
Autor: Pawel http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-62 Sun, 15 Dec 2013 23:37:49 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-62 Rolkowe są fajne, tylko trochę słabe. Rolę okładzin pełnią właśnie rolki. To one się ścierają.

]]>
Autor: mklos1 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-44 Mon, 25 Nov 2013 20:36:47 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-44 W odpowiedzi do blat23.

Płyn hydrauliczny z pewnością nie zamarza ani nie gęstnieje w sposób zauważalny, nawet w bardzo niskich temperaturach. Dlatego ludzie polecają na zimę hamulce oparte na płynie DOT. Potwierdzić nie mogę, bo na takich nie jeździłem. Shimano preferuje olej mineralny, który ma tendencję do gęstnienia zimą (znam to zjawisko z motoryzacji). Nie mniej jednak nie gęstnieje na tyle, żeby sprawiać problemy. Dużo większym problemem są uszczelki, które w niskich modelach sztywnieją, co objawia się mulącą klamką w niskich temperaturach a nawet doprowadzić do awarii. Mam BR-M445 i mogę potwierdzić. Do -10 stopni jeszcze jest ok… Przy -27 zaciśnięta klamka nie odbiła. Sądzę, że gdyby problemem w hamulcach byłaby płyn olej, to dużo więcej słyszałoby się o tym od użytkowników, bo nie tylko Shimano jeździ na oleju, ale także inne marki. Moim zdaniem to co dają hydrauliczne tarcze „w sezonie” warte są ewentualnych „niewygód” w czasie zimy. Jeżeli ktoś jeździ zimą w niskich temperaturach z pewnością instalacja najtańszych hydraulików nie jest polecana. Zawsze pozostają tarcze mechaniczne.
Z Twoją opinią stanowczo nie zgodzę się w kwestii serwisu torpeda. Jako mały dzieciak rozbierałem torpedo chyba z kilkadziesiąt razy – tak dla zabawy. Konstrukcja, którą posiadałem nie była szczególnie skomplikowana w budowie. Nie mniej jednak osoba, która nie ma pod ręką podstawowego warsztatu oraz doświadczenia, nie będzie w stanie dokonać takiego przeglądu, chociażby dlatego, że wszystkie części trzeba wymyć w benzynie i ponownie nasmarować – co już jest pewną komplikacją, niewspółmierną do np serwisu hamulców obręczowych, gdzie trzeba posmarować dwie małe ośki. Z drugiej strony, w przypadku osób, które jeżdżą mało, można założyć, że piasty takie są bezobsługowe. Nie mniej jednak Shimano zaleca dokonanie przeglądu co 5000 km, co w moim przypadku oznaczałoby obowiązkowy coroczny serwis, plus fakt, że jeżdżę w różnych warunkach, więc wypadałoby zajrzeć wcześniej… Gdybym w swoim rankingu to uwzględnił, z pewnością torpedo i rolki mogłyby zyskać.

]]>
Autor: blat23 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-43 Mon, 25 Nov 2013 11:37:46 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-43 Generalnie nie zgadzam się z ocenami:
1) Hydrauliki są nieodporne na niskie temperatury (chodzi o zamarzanie płynu z tego co mi wiadomo)
2) torpedo i rolkowy – łatwość serwisowania imho powinna być na 6, bo tego się nie serwisuje właściwie w ogóle o ile mi wiadomo

Brakuje kolumny, która by określała częstotliwość przeglądów i regulacji (czy równo łapie, regulacja długości linki, sprężyny odciągającej itp. itd.) – to również wpływa na ogólną wygodę użytkowania hamulca.

]]>
Autor: Krzysiek http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-42 Sat, 23 Nov 2013 21:19:30 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-42 W mieszczuchu używam rolkowych. Skuteczność jest wysoka. Zachowują się zupełnie inaczej niż hamulce obręczowe. W pierwszej chwili ma się wrażenie, że nie hamują, wynika to z moim zdaniem dobrej modulacji siły hamowania. Serwisowanie jest łatwe. Wymaga 2 razy do roku odrobiny smaru miedziowego zabezpieczającego przed spiekaniem hamulców.

]]>
Autor: ernesto http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-41 Sat, 23 Nov 2013 10:32:56 +0000 http://blog.bosorowerem.pl/?p=731#comment-41 W v brake ważne też sa dobre klocki to od nich w dużej mierze zależy siła hamowania .

]]>