TrekNiner zawieszony

stock-photo-29456164-postponed-stampPostanowiłem zawiesić projekt TrekNiner na jakiś czas. Nie zdecydowałem jeszcze ile. Pół roku może rok. Następuje to w trochę dziwnym momencie, gdyż mam już praktycznie komplet części. Nic tylko usiąść i składać.
Powieka mi jednak zadrgała, gdy popatrzyłem na mój obecny środek transportu miejskiego. Aby nadawał się do dalszej eksploatacji w tym roku koniecznie należy wymienić komplet napędu. Korbę już mam (do wyboru 22x32x42 lub 28x38x48) i kasetę także. Brakowałoby tylko łańcucha. Wpadłem jest na pomysł, że stosunkowo niedużym kosztem mogę z napędu 8-rzędowego przejść na napęd 10-rzędowy.

Na chwilę obecną rower posiada przerzutkę RD-M591, która jest dedykowana pod napęd 9-rzędowy, a pracuje z powodzeniem na 8-rzędowym. Mam nadzieję, że starczy jej skoku, aby wychylić się do 10-tego biegu. Z przodu FD-M311, zobaczymy, czy to będzie chciało działać z łańcuchem 10-rzędowym. Klatka dość szeroka, idealnie pewnie nie będzie.
Konieczność wymiany kalmkomanetek. Kupiłem SL-T670, które pracują w systemie SIS i obsługują 10-rzędowy napęd. Będzie też upgrade jeżeli chodzi o hamulce. Kupiłem używane Magura HS-33. Generalnie nie byłem przekonany do hamulców tego typu. Poza faktem bycia hydraulikami nic ciekawego nie wnoszą, bo posiadają wszystkie wady hamulców obręczowych.

IMG_20140426_104958 IMG_20140426_105049Komplet wyszedł dość drogo, gdyż musiałem wymienić klocki (wstawiłem kocki Ashima). Stan jednak dobry i są to rzeczywiście HS-33, a nie jak na połowie aukcji, ludzie piszą, że sprzedają HS-33 a w rzeczywistości są to HS-22 lub HS-11. Komplet nabyłem mniej więcej za 50% ceny nowych. Nie jest źle. Hamulce pracują równo, nie widać, aby którykolwiek z tłoczków miał jakieś problemy.
Łańcuchy też już mam. Przed świętami pospieszyłem się z zamówieniem i kupiłem za krótki łańcuch PG-1071 2x. Potem poszedłem po taniości i kupiłem dwa Connex’y 10S0. Connexy nie mają zbyt dobrej opinii jako 10-tki. Zobaczymy, czy to prawda.

A teraz opowieść z innej beczki. Uważajcie na firmę kurierską Fedex. W sklepie internetowym kupiłem wyżej wspomniane klocki oraz końcówki pancerza. Paczka dotarła, ale okazało się, że brakowało 4 sztuk końcówek 4mm. Po oględzinach opakowania stwierdziłem, że wewnętrzna koperta została porwana a potem zaklejona i zapakowana w kopertę foliową, aby nie wzbudzać podejrzeń. Wewnętrzna koperta wygląda tak.

IMG_20140425_083619 IMG_20140425_083645IMG_20140425_083719A tak wyglądała torebka, w której miało znajdować się 10 sztuk końcówek pancerzy. Na kopercie foliowej było coś przyklejone USK1 (czy jakiś inny bohomaz wymalowany markerem). Paczka została przepakowana, bo na wewnętrznej kopercie był przyklejony stary adres. Kurier nic nie powiedział, że przesyłka była przepakowana, tylko dał dzidę.

Jak zawsze zapraszam na
Forum Rowerowe.org

Ten wpis został opublikowany w kategorii Technikalia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

11 odpowiedzi na TrekNiner zawieszony

  1. Tadeus pisze:

    To Niner nie miał zastąpić tego trekkinga? Bo już się zgubiłem 🙂

    Sprzedawca, od którego dostałeś tę przesyłkę potwierdza, że doszła w stanie innym, niż ją wysłał?

  2. mklos1 pisze:

    Tak. Niner miał zastąpić obecny pojazd, ale coś mi powieka drgnęła… Przyzwyczaiłem się do tej geometrii. Koła są w dobrym stanie mimo że przednie nie było serwisowane od nowości, a bębenek pracuje na sucho (bo nie mogę go otworzyć), co jakiś czas podlewany wodą z myjni. Zobaczymy ile przetrwa. Jeżeli przetrwa kolejny sezon, to wszelki onanizm (przepraszam) na forum w temacie dbania o napęd będzie można włożyć między bajki. Na chwilę obecną koło ma przejechane dużo kkm. Coś około 8-9 tyś – przestałem liczyć po prostu.
    Projektu nie zamykam. Po prostu zamykam w szafie, aby po roku otworzyć z powrotem. Podobnie jak trup Lance’a Armstronga, pewnego dnia wyjdzie z szafy i zacznie straszyć… 🙂

    Co do przesyłki, to sprzedawca przyznał mi rację. Paczka została okradziona, także według niego. Dośle mi brakujące osłonki, a powiedział, że z firmą kurierską się porachuje. Dziwi mnie to, bo Fedex nie należy do firm – krzaków.

  3. miss pisze:

    Czy masz do magury dedykowane piwoty i 2 bostery??

    • mklos1 pisze:

      Mam komplet „dziwnych” śrub, oraz boostery.

      PS. Gwoli ścisłości, piwot, to jest to, co siedzi w ramie/widelcu.

  4. Piotrek pisze:

    Czesc

    Mocno skłaniam się do zbudowania roweru na tej ramie Tour de France.
    W Warszawie jest sklep, który niby ma ja w pod koła 650b (27.5).
    Jesteś moze z warszawy lub okolic? wszedłeś juz w posiadanie ramy?
    Chciałbym ją obejrzeć, porozmawiać.

    Piotrek

  5. Arek pisze:

    Hej! Czy projekt wroci moze do lask? Chcialem budowac wyprawowke na ramie Surly Ogre ale po zliczeniu kosztow wyszla dosc zawrotna suma 🙂 Z poprzedniej opartej na ramie Kogi Gents Tour został mi pelen osprzet slx, ktory bym przerzucal. Trafilem przypadkiem na Twojego bloga i posty mocno mnie zainspirowaly. Czy zostaly Ci jakies czesci ktorych nie będziesz wykorzystywal? Mail podaje do wiadomosci, chetnie pogadam tu badz prywatnie.

    • mklos1 pisze:

      Generalnie rowerem jeżdże już od miesiąca. X9 spoko ospezęt. Na razie pracuje wyśmienicie. Hamulce BB7 to żylety ale mam mały problem z regulacją przodu bo tarcza jest delikatnie krzywa od nowości i do tego ustawienie zacisku jest nieco kłopotliwe. Ogólnie jestem zadowolny. Gripy trochę za twarde. Nie pozostały mi żadne części. Wkradł sie błąd. Korba 42T a przerzutka pod 44T ale jakoś działa…

      • Arek pisze:

        Czyli projekt zakonczony 🙂 gratuluje! Będzie może osobny wpis na blogu i zdjecia wraz z pelna lista sprzetu, ktory wybrales? Mam jeszcze pytanie czy system sakw/bagaznikow crosso wpisze sie pod ta rame czy wymagane beda jakies przerobki? Planuje jezdzic na sztywnym widle, taki bardziej mi odpowiada.

        • mklos1 pisze:

          Zdjęcia ramy zdradzają obecność mocowań bagażnika, więc dlaczego nie. Polecam oryginalny bagażnik Crosso.

          Co do roweru. Zmian w specyfikacji nie było w stosunku do ogólnego zarysu. Niestety na chwilę obecną ciekawych zdjęć nie mam i nie bardzo mam kiedy zrobić.

  6. Arek pisze:

    Dzieki wielkie za odpowiedz 🙂 wlasnie komplet crosso mam na przód i tyl wiec dobrze jesli i to uda sie przerzucic bez komplikacji. Zaczynam zamawianie czesci 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.