Dane na temat sterów do ramy TDF są sprzeczne. Niektóre „karty katalogowe” mówią, że rama jest pod stery zintegrowane w standardzie tapered 1 i 1/8 ” góra i 1,5″ dół. Jeżeli tak by było, to chyba bym się zapłakał…
Na szczęście zarówno zdjęcia, jak i organoleptyczne pomiary uczestników różnych forów wskazują, że są to stery standardowe, półzintegrowane 44mm. Zatem zakładam, że sprzedawca nie ma nietypowej wersji i rama będzie zgodna z opisem.
Z mojego doświadczenia wynika, że stery w rowerze działają na zasadzie – zmontuj – zapomnij. Jeżeli nie jeździ się w ciężkim terenie, nie nurkuje się w błocie to nie ma sensu ani napinanie się na stery wysokiej jakości. Biorąc pod uwagę typ pracy tych łożysk, są to chyba najmniej obciążone łożyska w rowerze, bo praktycznie się nie kręcą. Jedyne obciążenia jakim podlegają to przenoszą ciężar własny jeźdźca plus ewentualne uderzenia wynikające z nierówności terenu. W jeździe miejskiej oraz lekkim terenie te obciążenia nie są szczególnie duże.
Stery Neco można już kupić od 19 PLN. Zapewne takie nabędę… A tak naprawdę to nabędę, te które będą pod ręką, przy robieniu większego zamówienia – żeby nie płacić za przesyłkę.
Stery Neco sprawdzają się w moim MTB. Polecam. Zero problemów, dobrze uszczelnione. Ba! Stery „noname” w Trans Alpie także zadziwiająco dobrze się trzymają, mimo przebiegu 12 tyś km i mycia roweru od pewnego czasu pod myjką ciśnieniową. I tutaj trzeba się zatrzymać. Jak myje się rower pod myjką ciśnieniową, to jednak wypada co jakiś czas zobaczyć co się dzieje w sterach, gdyż niektóre smary, takie jak np Shimano, nie za bardzo są odporne na wodę.
Do sterów oczywiście są potrzebne podkładki, żeby ustawić wysokość mostka – tego też nie mam w średnicy 1 i 1/8″. Jak już podkładki to i mostek. W szosie mam mostek LT Pro, bo jako jedyny miał w komplecie przejściówkę z 1 i 1/8″ na 1″. Kosztował sporo… Tym razem bez szaleństw. Tani mostek wystarczy. Np. Zoom.
Kierownica… Tu mam pewien dylemat. Albo prosta albo gięta. Prosta kierownica usportowi ten rower dość wyraźnie. Podoba mi się kierownica Satori 640mm o kącie 8 stopni. Delikatnie gięta, chyba będzie ok. W MTB i szosie mam prostą 600mm.
Satori robi ładne kierownice w całkiem rozsądnej cenie. Jak tak popatrzę sobie na stronę katalogową, to waham się pomiędzy kątek 8 stopni a 10 stopni. Problem jest tego typu, że kąt 8 stopni jest w szerokość 640mm, a 10 stopni ma szerokość 660m, co jest już sporą wartością.
- Boso przez świat (40)
- Nierowerowe (82)
- Kuchnia (10)
- Okołorowerowe (40)
- Idelologia (12)
- Przepisy i zasady (13)
- Technikalia (125)
- Akcesoria i osprzęt (32)
- Elektronika rowerowa (3)
- Mechanika rowerowa (25)
- Sprzęt (16)
- Ubranie (4)
- W trasie (110)
- Kwatery (9)
Archiwa
Meta
-
Co do sterów necco sie zgodze mam takie w swoim mtb prawie 5tys km i chodza bardzo dobrze bez zadnych regulacji . Tanie i dobre